Velg en side

NextStep satt verdensrekord i salg og energi blandt de ansatte

NextStep er det salgskonseptet som har solgt mest i verden. Og det viktigste tiltaket for å snu Atea fra konkurs til å bli europas nest største og mest profitable IT selskap. Noe av det viktige momentene med det vi gjorde var å ta med oss alle ansatte og gi dem æren for de resultatene vi greide å oppnå. Alt materiell som ble produsert ble det brukt ansatte som modeller. Vi laget også en tilbusavis som det var med Ansatte på forsiden og gjennom hele bladet. De som kunne nettverk var avbildet på de sidene det var nettverk. Denne tilbudsavisen ble totalt finansiert av partnerne til Atea. (Og mere til). Denne tilbudsavisen ble en pengemaskin.

JA . . . VI KAN LAGE NOE LIGNENDE FOR DEG: Motivasjon av salgsstab, Lage salgsmateriell og ikke minst ideer til å få solgt

Ved å kjøre et scan på salgsavdelingene fant vi fort ut hva vi manglet av materiell og hva salgsteamet var gode på og det aller viktigste. Det de ikke var gode på!

Det du trener på blir du god på. Derfor la vi opp til trening av hele Atea. Salg, Konsulenter ja alle som jobbet i Atea. Dette skulle være med på å bygge Brandet og igjennom det øke salget.

Alle NextStep kampanjene hadde egen tibudsavis på over 100 sider. Som selvfølgelig fungerte på alle platformer. Denne tilbudsavisen var en av grunnene til at Ate fikk med seg så mange partnere

Partnerne ble godt ivaretatt og mann så lett hvilke partnere som hadde en struktur for salg. Det overraskende var at de størrste partnerene som gjerne var fra USA. Hadde den dårligste innsatsen

Temaene var noe av det viktigste. Her skulle vi kunne ta tak i ting vi måtte sette fokus på for å bli bedre. Her ser vi temaet «Fra ord til Handling»

På alle NextStep arrangementene ble det laget introduksjonsvideoer med tema og humor og ikke minst viktig. Var det noen med i videoene var det ansatte i Atea

NextStep var noe eller var det viktigste for snu operasjonen i Atea. Den skapte latter glede og at mange team og mennesker greide å komme i mål og få skryt og annerkjennelse. Veksten på denne 9 årsperioden var på 800%.

Temaene var noe av det viktigst. Her skulle vi kunne ta tak i ting vi måtte sette fokus på for å bli bedre.

Når vi hadde tema Sult i Paradis. Stengte vi hoveddøren og ba alle ansatte og gå trappen hvor ledelsen sto og tok dem i mot.

Det ble produsert 3 foskjellige t-skjorter med forskjellig motiv fra temaet som var valgt. Tskjorten ble brukt av alle ansatte året rundt